Veel gestelde vragen

Hoe doe ik mee?
Door een mooie selectie foto’s uit te zoeken en expositieklaar te maken. Door 50 euro op over te maken onder vermelding van Festival-OFF. Dit geld gebruiken we voor de promotiekosten van website, posters, advertenties en folders van Naarden Festival-OFF.

Kan ik meedoen met Naarden Festival-OFF?
Ja, iedereen zowel beroeps als amateur kan meedoen.

Wij zijn een club, collectief of groep en willen een expositie inrichten?
Dat kan uiteraard ook. Zelfs de individuele fotografen kunnen in de folder en op de site apart vermeld worden.

Is er een ballotage voor deelname?
Nee, dat zou ook niet kunnen gezien het ontstaan van het Naarden Festival-OFF. Om in de toekomst een garantie te kunnen geven op de kwaliteit van de geëxposeerde fotografie zullen we dit de komende jaren wel iets gaan aansturen.

Hebben jullie een thema waar ik mij aan moet houden?
Voor 2017 geldt een dat je vrij kunt exposeren, maar ook met het thema ‘NU’ kunt fotograferen

Wat kost het om mee te doen?
De kosten voor de organisatie en publiciteit kunnen niet geheel door sponsorgelden worden gedekt. Daarom vragen wij in 2017 een bijdrage van € 50,- per exposant. Je kunt de 50 euro betalen in de Fotogram-webshop. De deelnemer krijgt een vlag van het festival voor de deur plus een vermelding op de site en in de folder van het Festival-OFF site

Wat moet ik doen als ik wil participeren?
Een expositieruimte zoeken, in overleg met ons, en straks de expositie inrichten. Zorg dat deze klaar is voor de opening van het festival. Contact met ons opnemen voor de gratis promotie van jouw expositie.

Wat doen jullie voor het Naarden Festival-OFF?
We maken en onderhouden de website. We laten de folder drukken. We zorgen voor posters. We zorgen voor vlaggen bij de exposities. We regelen de persberichten. We zorgen voor de verspreiding van de posters en de folders.

Wie betaalt jullie kosten?
CSO Marketing Communicatie en een aantal andere sponsors. Zie ook de pagina met ‘Sponsors’.

Ik doe mee. Wanneer moet ik jullie materiaal voor de folder, persberichten en de website toesturen?
Voor de site: zo snel mogelijk, in ieder geval is de deadline 20 april. Bij voorkeur digitaal met WeTransfer naar info@festival-off.nl. Het materiaal voor de folder en de persberichten moet uiterlijk ongeveer 5 weken voor de aanvang van het festival binnen zijn.

Ik heb geen digitale versies van mijn werk.
Dat is geen probleem. Je kunt de foto ergens laten inscannen, of er zelf een goede foto van (laten) maken. Let er hierbij wel op dat de kwaliteit goed is. Geen glimmers en niet een te lage resolutie. Minstens 2 MB.

Hoeveel foto’s hebben jullie nodig?
In de folder is er maar ruimte voor één foto. Maar lever liever al jouw mooie foto’s in. Want op de site zetten we meerdere foto’s bij groepsexposities. Ook voor de persberichten werkt dit goed, zodat niet in elke krant of tijdschrift dezelfde foto’s komen staan.

NB: vermeld in de bestandsnaam jouw naam (initialen) en bij series de naam van de serie en de nummering.

Waaraan moeten mijn digitale bestanden voldoen?
Om de bestanden te kunnen gebruiken voor persberichten en plaatsing op de website dienen de bestanden aan de volgende eisen te voldoen:
JPG, 300 dpi, korte zijde 12 cm.

Regelen jullie de expositieruimten?
Het initiatief en de uitvoering ligt bij de exposanten in samenspraak met de organisatie van Festival-OFF.

Ik heb een ruimte in Naarden-Vesting die jullie mogen gebruiken?
Het wordt op prijs gesteld als u dat even meldt, dan kunnen wij bekijken of de Stichting Fotofestival Naarden of het Naarden Festival-OFF er wat aan hebben.

Is mijn werk verzekerd gedurende het festival tegen schade of diefstal?
Niet door ons, wellicht valt het onder de inboedelverzekering van diegene waar je exposeert. Anders moet je het zelf verzekeren. Er is binnen het Naarden Festival-OFF overigens nog nooit schade geweest dus wellicht is het beter om het risico maar te nemen.

Wat heb ik eraan als ik mijn expositie bij jullie aanmeld?
Er wordt kosteloos promotie voor jouw expositie gemaakt. Scout je voor ons een nieuwe locatie dat krijg je 50% korting op onze promotiekosten.
NB: Er waren in 2015 ± 60.000 bezoekers gedurende de expo-maand.

Ik heb een expositie ingericht maar te laat van jullie gehoord. Wat nu?
Meld het alsnog even. Het is jammer dat je niet in de folder vermeld staat maar we zetten jouw foto’s en data dan in ieder geval op deze site en we zorgen voor een vlag bij jouw expositie. Eventueel kunnen we persberichten nog aanpassen.

Ik of mijn bedrijf zou dit initiatief graag willen sponsoren. Hoe pak ik dat aan?
Neem even contact met ons op.
Sponsoring gaat via CSO Marketing Communicatie in Almere. Contactpersoon voor het Naarden Festival-OFF is Oscar Hoes. E-mail: oscar@csomc.nl

Ik ben journalist en heb extra informatie nodig?
U kunt contact opnemen met de coördinatoren van het Naarden Festival-OFF. Dit zijn Peter Dellenbag – 06 81171995 of Ariane James, info@festival-off.nl

Wat is de relatie tussen de Stichting FotoFestival Naarden en Naarden Festival-OFF?
Officieel is er geen relatie. We gaan vriendschappelijk met elkaar om en proberen elkaar te helpen waar nodig. We coördineren tevens alle locaties met elkaar en werken waar mogelijk samen met de gemeente.

Hoe kan ik de Stichting FotoFestival Naarden bereiken?
Via hun coördinator: Joke Smit. Tel:06-29537739 of per e-mail: info@fotofestivalnaarden.nl

Hoe zit het met mijn fotorechten?
Wij gaan er integer mee om en gebruiken het alleen voor de promotie voor Naarden Festival-OFF. Natuurlijk met naamsvermelding. Auteursrechten blijven bij jou.

Ik wil exposeren in de openbare ruimte. Mag dat zomaar?
Nee, daarvoor is een vergunning nodig van de Gemeente Naarden. Bij ons festival kantoor kunt u een aanvraag indienen, wij hebben contact met de betreffende wethouder.

Mijn vraag staat er niet bij. Wat nu?
Neem even contact met ons op. E-mail: info@festival-off.nl

Disclaimer
Fotogram stelt zich niet aansprakelijk voor schade aan de fotowerken!!