Foto werk Pim Westerweel.

Op 3 fotopanelen van zeildoek zijn portretten te zien van Celebrities, Dieren en Kinderen uit Angola. Het is een onderdeel van de Festival Off-expositie; ‘3x Westerweel’.

Het werk is van Pim Westerweel en zijn zoons Vincent en Sebastiaan. 9 Blow-ups van 130×250 cm zijn naast zijn galerie gelegen aan het ‘Kommerrustlaantje’ te bekijken.

Sebastiaan Westerweel laat zich inspireren door natuurlijke elementen in zijn omgeving. Impulsief bewaart hij stukken hout, stenen, schelpen, enz. die hem inspireren en die hij gebruikt voor de sculpturen die hij zelf maakt. “Anatomy of Things” noemt hij deze werken die uit de natuur ontspruiten. Bij de totstandkoming van dit werk laat hij zijn emotionele gevoel de hoofdrol spelen. Hij noemt ze terecht “Zelfportretten”, maar het zijn fotografische zelfreflecties in kleur en vorm. Het zijn visuele metaforen van materie.

De afbeelding van het werk van Vincent Westerweel heeft de titel Exit strategy en gaat over de afgelopen lockdowns.
Voorjaar 2021,NDSM werf Amsterdam.
1 jaar lockdowns, er is nu zicht op meer vrijheden. Alsof de mensen uit een winterslaap ontwaken, voorzichtig weer kennis maken met elkaar

Op het ‘Kommerrustlaantje’ mag niet worden geparkeerd. Parkeren kan aan de  van Woensel Kooylaan of bij het naastgelegen landgoed ‘De Beek’. Houd voor deze locatie het adres Bollelaan 4, 1411 JW Naarden aan.

Over Pim Westerweel.
Pim Westerweel (1936) is fotograaf en tegenwoordig eigenaar van fotogalerie ‘Vintage Photo Gallery Naarden’ en initiator van het FotoFestival Naarden.
 www.vintagephotonaarden.nl            

Over Sebastiaan Westerweel.
Sebastiaan Westerweel (1963) heeft ruim 30 jaar ervaring in de professionele fotografie voor meerdere grote titels zoals o.a. Residence en Elegance. Met Portretfotografie en Interieurfotografie als specialisme. Hij werkt vanuit zijn studio in een bos bij Naarden.
https://www.sebastiaanphoto.nl/

Sebastiaan Westerweel, Anatomy of Things
 
Over Vincent Westerweel.

Alhoewel Vincent Westerweel (1967) opgroeide tussen de lenzen, contactsheets en filmrolletjes van zijn vader Pim Westerweel, begon Vincent pas laat met het vak.  Nog steeds schiet hij zijn platen alsof hij nog slechts één rolletje over heeft in plaats van de moderne gigabytes. Ook in de eventuele nabewerking van de foto’s blijft hij zo dicht mogelijk bij het origineel.

Hij werkte onder meer voor Ticket for Tibet, Kaderock, NGRY Eyewear, Z-Netwerk, theatergroep Zest en en het Albertingk Thijm College en maakte cover foto’s voor de Ghanese musicus Friction.

Zijn onderwerpen variëren van reis- en straatfotografie, theater en portretten tot grafisch werk. In zijn werk tracht hij een blik, een situatie of grafische onderwerpen de lading mee te geven die hij zélf op dat moment ervaart.


Vincent Westerweel, Land of make believe.