Jenny Boot in het Comenius Museum

(nummer 21 op de plattegrond)

Jenny Boot fotografeert voornamelijk vrouwen die krachtige en sensuele persoonlijkheden uitdrukken. De vrouwen in haar foto’s zijn werelds en kijken je al verleidend recht in de ogen. Deze Kick-ass vrouwen zijn niet bang om zich bloot te geven. Jenny en haar muses hebben de bijzondere kracht om kwetsbaar te durven zijn.

Het werk wat getoond wordt laat een zeer krachtige kick-ass vrouw zien en een zeer feminine en verleidelijke vrouw. Beide dragen een kraag geïnspireerd op de molensteenkraag uit de 17de eeuw.
“Luna” gaat over een jonge meisje wat transformeert naar vrouw, de kraag is gemaakt van maandverband en ze draagt een zilveren oorijzer wat vroeger in Friesland werd gedragen als een meisje ging menstrueren. Ze was dan vrouw geworden en huwbaar. Aan het oorijzer kon men ook zien van welke stand ze was.

“Danae” gaat over een vrouw die beschikt over haarzelf, niet met zich laat sollen en flink van zich afbijt. Een zelfbewuste vrouw die haar sensualiteit weet in te zetten om te krijgen wat ze wil. Haar kraag is gemaakt van pistooltjes en misschien zijn ze net gebruikt, of zou ze zelf zo heet zijn?

Jenny Boot in Het Arsenaal

(nummer 27 op de plattegrond)

Het werk wat in het Arsenaal bij Jan des Bouvrie komt te hangen is een mix van ouder en nieuw werk.
Er zal oa een nieuw werk uit de serie “Artificial beauty” te zien zijn wat gaat over mijn fascinatie voor de schoonheid van de jeugd en hun onvermogen om dat zelf te kunnen zien. De grenzen die steeds meer worden overgegaan door meisjes die vinden dat hun billen niet dik genoeg zijn of dan wel weer te dik. Hoeveel ingrepen kun je doen en hoever zullen we in de toekomst daarmee gaan? Zijn alleen menselijke vormen nog voldoende als schoonheidsideaal of zullen ze uiteindelijk ook “Aliën” kunnen worden.

“Always be yourself unless you can be a unicorn”